08 april 2011

Til den nye efterskole generation

Jeg holder ved min holdning til, at der stadig er (næsten) tre måneder til jeg selv stopper på efterskole, men derfor vil jeg da rigtig gerne fortælle jer, den nye generation, lidt om hvad I går ind til :)

Punkt 1 - glæd dig! Det er selvfølgelig okay at være nervøs, for det er noget helt specielt at starte på en efterskole! Der er meget nyt at vænne sig til, men tag det som det kommer og grib chancen for at lære så mange forskellige typer, som der netop er på en efterskole, at kende!

Seks dage på efterskole var det første indlæg, jeg skrev efter jeg startede - tag eventuelt et kig, efter at have rodet rundt i indstillingerne i 100 år, har jeg fået lavet et hyperlink! :D
Det er på ingen måde detaljeret, i forhold til de mange mange indtryk jeg fik, men præcis derfor fortæller det ret godt, hvor meget der foregik - åh sweet memories <3


Punkt 2 - vær dig selv, den ultimative klicheregel. Netop defor tror jeg ikke, den behøver at blive uddybet videre :)

Punkt 3 - selvom jeg selv er ved at skrive en mini-manual om at være på efterskole, skal du på ingen måde lade den styre dit ophold - det er så individuelt, hvordan man opfatter året! Nogle synes vinteren er den bedste periode, hvor vejret indbyder til timevis af film, juleklip og enorme mængder af kakao, mens andre har det lige omvendt:)


"I former selv jeres efterskoleophold"


- Citat af vores skoleinspektør



Punkt 4 - Og ja jeg lover dig, du får formentligt et dejligt år, men et år på efterskole er lige som alle andre år fyldt med ups and downs, og de forsvinder ikke ved at tage hjemmefra!


Ligesom alle andre steder, kan du risikere at blive fuldstændigt og håbløst forelsket i verdens største idiot, du vil med garanti stadig have problemer med at stå op mandag morgen og kalorierne forsvinder heller ikke fra chokolade - desværre ...


Jeg har hørt fra mange at deres år på efterskole, har været det bedste år af deres liv, men det håber jeg aldrig, jeg selv kommer til at sige, for det ville jo betyde, at mit liv fremover vil blive kedligere år for år! At starte en film ved et klimaks, som derefter flyder ud til en grå masse (i bogstaveligste forstand!) - det ville sgu være trist!

Hav en dejlig weekend! Knus fra Skanderup :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar