23 februar 2011

SINDSYGT SUNDE UGER

Så er jeg tibage i mit rette element efter ferien - min efterskole!

Vi startede i mandags med projekt: "SINDSYGT SUNDE UGER," hvor hele skolen forsøger sig to uger uden sukker - både lærere og elever!

Alle måltider og varedeklarationer er kommer under lup; alt hvidt er blevet grovt, morgenmaden er blevet upgraderet med frisk frugt, mandler, valnødder og rosiner samtidigt med at saftevandet har mistet både farve og smag.


I den anledning fik vi mandag aften besøg af foredragsholder Frede Bräuner, som kom og fortalte lidt om sundhed - gift gift aka. slik, kloakrens og tabermad!

Nu er det så onsdag - 3. dag i projektet!

Jeg må indrømme, jeg i går kom til... okay - bevidst(!) tog et par bolcher fra mit lille lager... Jeg duer seriøst ikke til at have slik liggende på værelset, derfor forærede jeg også resten af mit forråd til min nabo, der er liiiidt bedre til at administrere kalorier, end jeg er...

MEN jeg har besluttet mig for at resten af de her to uger, vil jeg holde mig total sukkerclean, bare for at prøve det - og fordi det er lidt svagt at gå og hyggespise bolcher...

Indtil videre er det gået fint i dag - og det skal det helst også gøre resten af dagen :) Egentligt er jeg lidt sulten klokken er 14.30 - og vi skal først spise om tre en halv time... øvøv

Men jeg følger snart op igen på projekt "SINDSYGT SUNDE UGER" :)

Hygge indtil og knus fra Sønderjylland

Ingen kommentarer:

Send en kommentar